Pont.

Képzelet beszélgetés egy baráttal, aki sose volt az enyém:


- Rég láttalak. - hideg-meleg érzés futkározott a hátamon a hangjától. 
Attól, ami hozzám szólt. Zöldes szeme sose tetszett, csak a szűnni nem akaró kíváncsisága. Abban lényegében minden benne volt. Bűntudat, spontán ötletek, félelem, előrelátás. 
Végtelen végességgel tudta eltalálni mikor kell egy mondatnak végetvetni. Most ha picit jobban belegondolok, ő mindennel így volt. Tudta mi határ, és mi nem az. 
- Minden nap láttál. 
Mellette én olyan voltam, mint a fagyitölcsér, ami oly bosszantó módon kilyukad. Pedig többet voltam mellett csöndben, mint amennyit feltartottam keszekusza szavaimmal. Jól tudja ő is, mindig tudja, hol van a pont helye, és hogy mi van egy pont után. 
- De csak kívűlről.
Mi nem beszéltünk sokat. Soha. De mégis minden egyes szavát ittam. Még ha ütötek is. "Csak figyelmeztettelek." És én figyelmeztetve lettem. 
- Nem is hagytam hogy láss.
- Lehet.
- Miért nem beszélgetünk többet?
- Mert nincs mondani valónk.
- Hmm.
- Meg mert ahhoz túl jó barátok vagyunk.
- Hogy beszéljünk?
- Igen, az csak el vesz az értékességéből. Ha mindenhez, amit csinálsz szavak társulnak, akkor már a szavaid nélkül nem tudlak elképzelni. A szavak hazudna, szimpla tompa narráció az őszinteséghez. Ezt szeretnéd?
- Szeretek hazudni.
- Jól tudom, én is. Pont ezért kérdezem.
- Akkor csak nézlek.
- Akkor csak nézlek.
~
Csak az lesz hatással rám,
Amit én engedek.
1.
Minimalizmus
2.
Értékcentrikusság
3.
Intuíciók
4.
Másokra tett benyomás
~
nem szeretném
mert
nem szeretném
~
Visszakanyarodni nem ér.
~
Nekem a szerelem:

Messzi,
Kietlen alföld.
Szemem előtt fátylak.
Nem látlak.
Nem akarlak.
Köd.
Átlátszó ég.
Hideg szellő.
Érzelem
Értelem
Érzelem
Értelem
Hótalan telen.
Végtelen
Kietlen
Te
 Gond-olataimmal.
Magamra ismersz.
Sehol.
Haladsz,
Haladok.
Nincs mi.
Csak.
Tudom merre mész.
Arra merre félsz.
Én is.
Magamtól.
Egy hangtól.
Gondolom összetartozunk.
~
Látszat
Vázlat
 Semmi több nem lehetek neked.
Csak egy látszat vázlat.
~
Hepehupás lélegzetvételei még mindig zakatolnak.
Szabálytalan érzelmi libabőr.
Nyomaszt de tép.
Kis teszetosza ütések.
Lila lesz a gondolat,
Vér alá, futás mert elkapnak.
Kulcsrazárt mosolyan, mint mindenki másé.
~
Válaszolunk itt,
egy szót sem szólva,
mire vágysz.
Pontosan megfogalmazott céllal.
~
A nap, amikor rá kellett keresnem, hogy a "köszönön szépen"-t egybe írják-e.
~
Lehetnék én is precíz!
~

~


Megjegyzések